10 potravín, ktoré vám pri chudnutí dodajú energiu

910 Views

Ak sa cítite byť stále unavený a bez energie, ráno vstanete a už sa vám nič nechce robiť, skúste sa zamyslieť nad svojou stravou. Ste to čo jete, zatiaľ čo niektoré potraviny vám dodávajú energiu a pritom vás zachovávajú štíhlymi, iné potraviny doslova zahmlievajú vašu myseľ a môžu za to, že postupne priberáte. Poďme sa pozrieť na 10 úžasných potravín, ktoré vám dodajú energiu a pomôžu vám udržať si štíhlu líniu.

Jogurt greek-yogurt-400x266

Jedávajte aspoň jeden jogurt v dopoludňajších hodinách a môžete si byť istý, že ste začali deň správnym spôsobom, ideálne keď si ho dáte práve na raňajky. Môžete si ho dať aj neskôr počas dňa napríklad do svojho šalátu ako dresing. Jogurt práve vďaka tomu, že obsahuje dobré baktérie, dokáže nastaviť správne prostredie vo vašom čreve, čo zlepšuje trávenie a posilňuje imunitný systém.

Mandle

Mandle sú ideálne medzi jedlami, čiže na desiatu alebo na olovrant. Dodajú vám veľa energie a určite z nich nepriberiete. Sú bohaté na všetky druhy živín, vrátane vitamínov skupiny B a horčíka, ktoré pomáhajú vášmu telu bojovať proti únave. Podľa štúdií práve horčík hrá kľúčovú úlohu v energetickom metabolizme človeka.

baked-salmon-1438_lLosos

Losos je jedným z najchutnejších rýb a jednou z najvýživnejších potravín vôbec. Obsahuje vzácne omega-3 mastné kyseliny, ktoré znižujú hladinu cholesterolu a znižiju riziko vzniku srdcových chorôb. Losos je tiež bohatý na bielkoviny, niacín, vitamín B6 a riboflavín. Všetky tieto stopové prvky vám dodajú poriadnu dávku energie. Môžete jesť lososa kedykoľvek počas dňa, s miešanými vajíčkami pri raňajkách, na obed s prílohou alebo so zeleninou na večeru.

Marhule

Môžete jesť akékoľvek ovocie a každé vás nabije energiou. Predovšetkým by ste však mali siahnuť práve po marhuliach. Môžete ich konzumovať čerstvé alebo sušené, dôležité je, aby ste ich nikdy nejedli po hlavnom jedle, čo platí pri každom ovocí.  Marhule sú bohatým zdrojom vlákniny, energie a vitamínu C.

Popcorn

Popcorn je jedným z chutných jedál, ktoré si môžete bez výčitiek dopriať pri sledovaní televízie, dodá vám energiu a zároveň z neho nepriberiete. Podľa odborníkov za to môžu práve celé zrná, ktoré zabraňujú rýchlemu vyplaveniu sa krvného cukru narozdiel od konzumácie rafinovaných a jednoduchých sacharidov. Popcorn má zlú reputáciu, pretože je spájané s kinom a nezdravými potravinami. Stále je to však rozumnejšia voľba pochutín ako rôzne čokoládové tyčinky, hranolky a iné nezdravé maškrty.

Huby

Šálka húb poskytne vášmu telu železo až do výšky 50% svojho denného odporúčaného množstva, a železo pomáha prenášať kyslík vo vašom krvnom obehu. A čím rýchlejšie kyslík prúdi vašim telom tým viac energie máte.

Arašidové masloo-PEANUT-BUTTER-RECALL-facebook

Arašidové maslo je bohaté na bielkoviny, vlákniny a tuky, a pomôže vám udržať si dlhšie pocit sýtosti, pričom reguluje hladinu cukru v krvi. Skúste si ráno natrieť na svoj toast arašidové maslo namiesto želé, marmelády alebo masla. Je to rozhodne lepší spôsob ako začať deň.

Špenát

Špenát vám dodá energiu, je bohatý na všetky druhy esenciálnych stopových prvkov, vrátane železa, draslíka a horčíka. Horčík v spojení s draslíkom hrá kľúčovú rolu pri výrobe energie v tele, zlepšuje trávenie a stimuluje pohyb svalov a nervov. Špenát môžete pridať do rôznych pokrmov. Zahrňte ho do šalátov, do omáčok, do sendvičov alebo do polievok.

Voda

Voda je elixír života – tak prečo jej nepijeme dosť? Mnohí z nás sa obrátia na kávu pre okamžitú energiu. Ale káva, rovnako ako alkohol, je diuretikum, ktorá vás odvodňuje a telo stráca viac tekutín ako je obvyklé. Voda prenáša kyslík efektívnejšie po vašom tele. Nepridá vám na váhe ani gram a naopak vás zachová štíhlymi. Vyskúšajte vypiť pohár vody kedykoľvek budete mať pocit, že máte hlad hoci ste prednedávnom jedli. Často sa hovorí, že hlad je len preoblečený smäd.

Banány

Banány si zaslúžia byť v našom zozname potravín, ktoré vám poskytnú okamžitú energiu. A pretože nezanechávajú veľký neporiadok sú ideálne na desiatu. Banány sú bohaté na draslík, vitamíny skupiny B a vlákninu, z ktorých všetky podporujú energiu a posilňujú svaly. Nezaťažujú žalúdok, preto dobre fungujú aj ako pred alebo po tréningové jedlo. Môžete ich kombinovať s jogurtom na raňajky, ale najideálnejšie a najchutnejšie je si vyrobiť vlastný banánový koktejl.

0 Komentárov

Leave a Comment